Een regenachtig Spanje - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Marja & Paul Baarslag - WaarBenJij.nu Een regenachtig Spanje - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Marja & Paul Baarslag - WaarBenJij.nu

Een regenachtig Spanje

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja & Paul

13 December 2008 | Spanje, Tarifa

13 december 2008

Na een paar dagen uitrusten en klussen op Il D'Oleron zag onze camper er van binnen uit als een knus huisje, zoals jullie op de foto's kunnen zien. Alleen de toekomstige “badkamer" dient nog als schuur. Dit zal waarschijnlijk tot Mali zo blijven aangezien we veel spullen bij ons hebben die we daar zullen afgeven.
Eigenlijk nog lang niet uitgekletst met Bertus en Anneke besloten we toch s' woensdags verder te rijden. Een paar mooie dagen en een zichtbaar met zorg gemaakt bescherm engeltje rijker gingen we vol goede moed weer op pad richting Spaanse grens. Zonder ook maar een beetje oververhit te raken of extra olie te verbruiken bracht onze Mercedes ons over de Pyreneeën..
Het werd dan ook hoog tijd voor een naam voor onze nieuwe huis. Terwijl hij reed liet zij haar fantasie werken en bedacht een hele lijst met namen die uiteraard een betekenis moest hebben..
Tijdens de lunch keek hij vluchtig over de lange lijst en zoals een echte Baarslag betaamt trok hij zijn eigen plan. “Wobbel” is het geworden een variatie op de door haar bedachte combinatie van achternamen, met het gevoel tijdens slechte wegen erdoorheen geweven..
Hoe dan ook wij zijn trots op onze Wobbel! Door weer en wind overwint hij wegen als acht banen.
We maken er een sport van om vrachtwagens “te vangen” zodat we in hun zuiging de bergen opgetrokken worden.
De sneeuw ligt tot ver in Spanje en even twijfelen we of we ergens een afslag hebben gemist...
Ondanks de kou slapen we gemiddeld zo'n 11 uur per nacht. Het kan de vermoeidheid zijn of het feit dat ons bedje werkelijk heerlijk ligt..
We verbazen ons er enigsinds over dat we in heel Frankrijk niet een keer aangehouden zijn door de Gendarmerie, met zo'n toch redelijk opvallende oude bus. Het verbaasd haar dan ook helemaal niet als er net boven Madrid een personen auto naast haar komt rijden, een man het raampje opendraait en een penning laat zien. De man gebaard dat we hem moeten volgen naar de afslag. Braaf als ze is zet ze haar knipperlicht uit. Hij over het algemeen wat minder snel onder de indruk van gezag ziet gelijk dat het een gewone auto is, de man geen uniform draagt en ze geen bordje “stop politie” hebben en gebiedt haar door te rijden. Op het laatste moment als de auto al op de afslag is zet ze haar knipper
licht uit en rijd verder over de snelweg...Nog kilometers lang kijken we in onze achteruit kijk spiegels of de auto ons volgt. Dit is niet het geval en we vermoedden dan ook sterk dat het inderdaad geen echte politie was. Zij is dankbaar voor zijn oog voor detail en is voor deze keer ook erg blij met zijn opstandige karakter...........
In twee dagen rijden we naar Zuid-Spanje en de sneeuw verdwijnt..We beginnen ons te verheugen op T-shirtjes en blote voeten. We rijden door een zonnig Malaga en verwachten een aangename temperatuur in Algaciras..Lichtelijk teleurgesteld rijden we echter richting donkere wolken.
Aangezien er in Algaciras zelf geen camping is en we wel toe zijn aan een lekkere douche, rijden we naar Tarifa. Daar overnachten we op een camping waar we eerder zijn geweest en behalve dat het hier pijpenstelen regent hebben we niets te klagen. Een gratis Hotspot om te internetten, lekker eten en een warme douche. We besluiten om een dagje langer te blijven zodat we nog wat Europese inkopen kunnen doen. De vriendelijke camping eigenaar verteld ons waar de Tabbacco is en we slaan flink in want shag kennen ze in Afrika niet. We slenteren door het leuke stadje zolang het nog droog is en genieten van onze vrijheid...
Nu zitten we in het knusse camping kroegje en buiten woed er een heuse storm..Morgen de boot naar Marokko in de hoop dat daar de dikke truien echt uit kunnen!!

Tot de volgende keer ergens in de zon!!

• 14 December 2008 - 12:02

Ellen:

De bus ziet er inderdaad heel knus uit! Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat en nog leuker om de foto's er bij te zien. Rij voorzichtig ;-)

• 14 December 2008 - 18:04

Marjolein Pellen:

Hey Paul en Marja,

Hoe gaat het? De grote reis is inmiddels begonnen. Leuk om jullie berichten te lezen. Jullie hebben toch al het een en ander gezien. Ik ben benieuwd wat jullie nog meer te wachten staat. Gezellig busje op de foto''s te zien. Dat zit helemaal goed;) Hoe lang blijven jullie in Marokko? Vieren jullie daar kerst, of in een ander land? In elk geval wil ik jullie fijne feestdagen wensen, als jullie dat ergens gaan vieren??? En alvast een heel goed nieuw jaar, waar die dan ook mag beginnen voor jullie. Groeten Marjolein

• 15 December 2008 - 09:11

Monique:

Hoi hoi!!

Heerlijk gniffelend zit ik op m'n werk jullie verhaal te lezen! Wat schrijf je leuk Marja! En ik vind Wobbel wel een heel toepasselijke naam ;-) Hopelijk blijft Wobbel het zo goed doen en op naar het mooie weer!

Dikke knuffel,
    Monique

• 15 December 2008 - 14:06

Mama:

Wat een leuk verhaal,Maar nog leuker de foto"s Wat heb il genoten,jij achter het stuur,Paul met zijn biertje.Ga zo door!!!Liefs van mij.

• 16 December 2008 - 19:50

Anita:

wauw, J`am jaloers.

heerlijk om jullie berichten te lezen.Jullie genieten echt. Geweldig de naam Wobbel.Tot het volgende bericht. Dikke knuffel Anita

• 17 December 2008 - 18:02

Born:

haaay
    zouden jullie het nummer nog een keer willen mailen. want zo kunnen we jullie meschien wel belen
    xxxxxxx familie born

• 18 December 2008 - 23:15

Bianca:

Wat leuk om jullie foto's te zien!!!

• 19 December 2008 - 18:24

Oma Beuningen:

hallo
    ik ben nieuwe schierig wat ik allemaal zie op de site. stuur ons wat van de zon dat kunnen wij hier heel goed gebruiken. groetjes oma

• 20 December 2008 - 21:09

Barbara:

Pff, 5 vlaggetjes in twee weken tijd! Ergens is dat toch jaloersmakend..