De eerste twee grenzen voorbij - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marja & Paul Baarslag - WaarBenJij.nu De eerste twee grenzen voorbij - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marja & Paul Baarslag - WaarBenJij.nu

De eerste twee grenzen voorbij

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja & Paul

08 December 2008 | Frankrijk, Parijs

Dit is geen nieuw bericht maar even voor de duidelijkheid: al onze foto's zijn te zien op:
(dit omdat we op deze site niet zoveel foto's kwijt kunnen.

In een nog redelijk fris maar zonnig Frankrijk zit ik achter mijn laptopje...
De laatste week in Nederland was hectisch, emotioneel en heel gezellig.. Nadat we het huis over hadden gedragen aan de enthousiaste nieuwe bewoners hebben we een aantal hele leuke logeerpartijtjes gehad bij familie en vrienden...Afscheid nemen is niet de sterkste kant van haar dus dat ging met een aantal snotter sessies gepaard maar dat hoort erbij.. En ja een echt afscheid voor eeuwig is het niet maar je weet natuurlijk maar nooit wat er in de toekomst gebeurd dus de tranen gingen gewoon lekker vrijelijk hun weg...Waarbij hij haar regelmatig even herinnerde aan het tegen moet komende avontuur.
Het concert van De Dijk was geweldig en een echt oer-Hollands afsluiter tussen een aantal familie leden en hele goede vrienden. De afsluitende zin van Huub was erg mooi en toepasselijk:
“Als je nu weggaat en dan weer terugkomt wordt ons weerzien des te mooier”
De volgende dag gingen we met een lichtelijke kater na een uitgebreid ontbijt en nog wat laatste hectische momenten, een aantal hele dikke knuffels dan eindelijk op pad. Niet ver van huis konden we onze nieuwsgierigheid naar de inhoud van een aantal verassingspakketjes voor onderweg niet bedwingen en terwijl hij reed begon zij te scheuren. Het werd snel duidelijk dat ons geduld nog veel langer op de proef wordt gesteld want niet alles mocht ineens uitgepakt worden, instructies waren bijgevoegd.. Wat we wel zagen ontroerde ons en liet onze lachspieren flink werken!! Maar braaf als we zijn zullen we de rest wegleggen en op een ander tijdstip openmaken....
Ondanks onze vermoeidheid reden we met gemak vroeg in de avond de Franse grens over... (Sorry Patricia, je bent je 50 euro kwijt.....)
Na een snelle hap kropen we gauw onder het warme dekbed om er 13 uur later uitgerust onderuit te komen. Hoe zuidelijker we kwamen hoe meer de zon op onze voorruit scheen en met een lekker muziekje erbij drong het reis plezier al gauw onze aderen in.. Ons eerste doel voor een iets langere stop dan een enkele overnachting is bij vrienden in Frankrijk..Deze zijn sinds ons laatste bezoek verhuisd zodat we een voor ons nog onbekende maar hele mooie route door Frankrijk reden.
Aangezien ons huissie liep als een trein kwamen we boven verwachting om een uur of 10 zaterdagavond al aan bij Bertus en Anneke op Il d'Oleron waar we erg warm onthaald werden.
Na een paar uur lekker bij kletsen onder het genot van een borrel werd ons aangeboden om in hun studio te slapen. Omdat ons bedje wel erg lekker slaapt maar het toch nogal fris is als je de handen boven het dekbed uitsteekt besloten we gebruik te maken van het aanbod..
En daar zit ik dus nu te schrijven in een leuk en luxe onderkomen wat normaal in de zomer verhuurd wordt..
De volgende dag namen Bertus en Anneke ons mee op een eiland tour en we genoten van het gevarieerde landschap en de zee. Op de vuurtoren moesten we uitkijken dat we niet wegwaaiden maar het uitzicht maakte het meer dan waard..
Voor wie van Frankrijk als vakantieland houdt is dit plekje zeer de moeite waard. De studio staat op een prachtig plekje niet te ver van de bewoonde wereld en op fiets afstand van het strand. In de zomer is er op dit eiland van alles te doen voor wie van drukte houdt. En er is voldoende ruimte in de natuur om juist de stilte op te zoeken. Buiten dat zijn het ook nog eens hele gezellige verhuurders. Dus mocht je interesse hebben kan je info opvragen via : weideschlepers@wanadoo.fr
Voor wie zich nu nog af zit te vragen of we reclame op onze site aan het maken zijn; ja dat klopt!
Kijk in ons fotoalbum en je begrijpt dat dit niet zonder reden is......
We blijven hier dan ook zeker een aantal dagen om lekker uit te rusten van de afgelopen periode..als de echte warmte niet zo gelonkt had waren we waarschijnlijk langer gebleven. Voor ons in ieder geval een plekje om naar terug te keren!

Tot in het volgende land! Paul & Marja

• 08 December 2008 - 21:40

Monique:

Fijn om te horen dat jullie al lekker helemaal in de reis-modus zitten!! En ik neem aan dat de zonnepanelen nu op het dak zitten ;-)

Dikke knuffel en tot hoors in Spanje!!

Ons viertjes

• 10 December 2008 - 14:39

Johan Claudia Musela:

wij wensen jullie een goede reis en tevens al fijne kerstdagen en een goed en gezond 2009

• 10 December 2008 - 15:09

Tante Riky Muselaers:

groetjes van mij,ik voel mij een beetje in frankrijk als ik jullie verhaal lees.goede reis verder,en wij volgen jullie op de voet, houdoe!

• 10 December 2008 - 21:07

Hans:

Mooi dat het loopt als een trein,als het begin goed is dan volgd de rest vanzelf.
    De toeter is waarschijnlijk nog niet veel nodig,mocht deze in afrika moe worden , breng ik wel even een nieuwe.
    Lieve uit winssen