L aventurier n a pas une choix - Reisverslag uit Tambacounda, Senegal van Marja & Paul Baarslag - WaarBenJij.nu L aventurier n a pas une choix - Reisverslag uit Tambacounda, Senegal van Marja & Paul Baarslag - WaarBenJij.nu

L aventurier n a pas une choix

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja & Paul

11 Januari 2009 | Senegal, Tambacounda



Voor de lol over jou pistes rijden laat mijn adreline prettig stromen
En als ik het zonder problemen haal ben ik apentrots
Jij loopt uren door het mulle zand
Voor jou is er geen andere weg…
Als ik dorst heb haal ik een blikje cola uit het vriesvakje
Jij neemt een boterhamzakje met lauw water
S’nachts slaap ik zacht op een dik matras
Jij ligt je hele leven op de kale grond
Als ik het koud krijg trek ik mijn dekbed over me heen
Jij houdt je warm met een stuk karton
Ik geniet met volle teugen van je zon
Dezelfde zon die jou grond dor, droog en onvruchtbaar maakt
In mijn speciale huisje draai ik de kraan open als ik water nodig heb
Jij sjouwt met emmers naar de dorps put
Ik verafschuw de manier waarop jij je dieren behandelt
Wanneer ze jou geen voedsel bieden, eten ze jouw voedsel en zijn tot last
Als ik mezelf vies voel neem ik een frisse douche
Jij wast je in een vuile rivier vol met enge ziektes
Ik maak foto’s van jou en van je huis
Omdat je armoede voor mij een bezienswaardigheid is

Voortdurend zwaai je naar mij alsof ik de koningin ben
Ik ben alleen maar toevallig blank geboren
Regelmatig vraag je mij een kado
Meestal geef ik het niet want je bent met teveel
Over het algemeen geef je mij een grote glimlach
Maar soms zie ik duidelijk de afgunst in je ogen
En dan weet ik even niet waar ik kijken moet

Op een oude vrachtwagen zie ik de tekst
“ l áventurier n’a pas une choix”
Het avontuur is geen keuze
Het verschil tussen jou en mij…….



  • 11 Januari 2009 - 22:33

    Petra:

    Cela sonne bien!Chapeau!
    Bonjour,Petra

  • 12 Januari 2009 - 06:56

    Monique:

    Phoe, je tekst geeft die andere kant ook duidelijk weer...

    Heftig hoor,

    Kus Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja & Paul

De globale route; 5 december eerst via West Afrika door het continent dan met de boot vanuit Kenia naar Azie,Australie, Nieuw-zeeland, vervolgens met de boot naar Argentinie om dan naar Mexico te rijden! Voor meer foto's: http://www.flickr.com/photos/marjaenpaul/

Actief sinds 27 Aug. 2008
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 137654

Voorgaande reizen:

05 December 2008 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: